مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 10:002020-03-09سياسي

دست و پا زدن کانون وکلا برای فرار از شفافیت حق الوکاله ها


نامه رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به شورای نگهبان در نقد الزامی شدن ثبت الکترونیکی قراردادهای حق الوکاله و همچنین نامه مدیر موسسه حقوقی دادشهر ایرانیان به این شورا در نقد نامه اسکودا نشاندهنده تلاش برخی نهادهای صنفی وکلا برای .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق بند 8 الحاقی به تبصره 6 لایحه بودجه سال 99، وکلا و کارشناسان دادگستری موظف به ثبت الکترونیکی قراردادهای مالی خود در سامانه پیش بینی شده توسط قوه قضاییه شده اند.

این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی وکلا به تصویب رسید و در افزایش درآمدهای دولت از طریق وصول مالیات از وکلا و کارشناسان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اظهارنظرهای کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره رقم فرارمالیاتی وکلا متفاوت بوده و این رقم بین 6 تا 12 هزار میلیارد تومان تخمین زده است.

برای اصلاح این وضعیت و جلوگیری از فرار مالیاتی چندین هزار میلیاردی وکلا ، شفافیت درآمدهای دریافتی این گروه از طریق شفافیت رقم حق الوکاله ها نخستین گام محسوب می شود.

در حال حاضر آنچه که از موکل بابت حق الوکاله اخذ می شود، در قرارداد مالی قید می گردد که اغلب نسخه ای از تصویر آن هم به موکل داده نمی شود و به صورت محرمانه در دفتر وکیل باقی می ماند و آنچه که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست و پا زدن کانون وکلا برای فرار از شفافیت حق الوکاله ها

دست و پا زدن کانون وکلا برای فرار از شفافیت حق الوکاله ها