مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 18:202020-03-09سياسي

کرونای بیماری و کرونای سیاسی


نحوه مواجه شدن جهان با شیوع کرونا نشان داد پیشرفت های فناوری و جهانی سازی و ملاحظات بازار آزاد، به رغم نکات مثبت و منفی آنها، همگی بخشی از معادلات آینده باقی خواهند ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، پیدایش ویروس کرونای جدید نگرانی گسترده ای در سطح جهان ایجاد کرد و این رویداد، پیامدهای متعددی دارد که هنوز ابعاد آن مشخص نشده است هرچند درباره خطر این ویروس برای سلامتی انسان اتفاق نظر وجود دارد و ممکن است شیوع این ویروس پیامدهایی منفی داشته باشد که نحوه زندگی ما را در قرن 21 تهدید می کند.

این رسانه می نویسد: تردید دولت ها در تعامل با شیوع کرونا، انتقال سریع ویروس از مرزهای زمینی و هوایی و دریایی و بستن مرزها در واکنش به شیوع کرونا از جمله چالش هایی است که این ویروس ایجاد کرد و موجب شد برخی طرف ها در کشورهای بزرگ و کوچک در عصر جهانی سازی خواستار بستن مرزها و دوری گزیدن از سایر مناطق جهان شوند.

همه این مسائل نشان می دهد جهان با کرونای سیاسی مواجه شده است و نظام بین المللی کنونی که پس از جنگ دوم جهانی بر اساس توازن قوا بین پیمان ناتو و پیمان ورشو و گروه سومی به نام غیرمتعهدها‏، ایجاد شد اکنون با چالشی جدی مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونای بیماری و کرونای سیاسی

کرونای بیماری و کرونای سیاسی