مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 06:062020-03-10پزشكي

زنان باردار چی بخوردند، چی نخورند؟


یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و متخصص طب ایرانی سنتی اظهار کرد: در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی ها مانند مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، - ایسنا/یزد یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و متخصص طب ایرانی سنتی اظهار کرد: در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی ها مانند مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، بادام و انار میخوش به مادران باردار برای حفظ جنین و جلوگیری از سقط توصیه می شود.

دکتر سیدکاظم کاظمینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی، معده ضعیف و قدرت هضم کاهش می یابد، اظهار کرد: عوارضی همچون ویار بارداری، سوزش سر دل، ریفلاکس و تمایل به خوردن مواد غیرغذایی مانند خاک، افزایش می یابد.

وی در این رابطه توصیه کرد: در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی ها مانند مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، بادام و انار میخوش به مادران باردار توصیه می شود چرا که این مواد در عین داشتن هضم راحت، مقوی معده بوده و باعث برطرف شدن ویار بارداری می شوند، از طرفی حافظ جنین بوده و از سقط جلوگیری می کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: مصرف غذاهایی با هضم راحت و سریع که در طب سنتی تحت عنوان غذاهای لطیف از آن ها نام برده می شود همچون گوشت بره، بزغاله و پرندگان کوچک مانند مرغ، کبک و بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان باردار چی بخوردند، چی نخورند؟

زنان باردار چی بخوردند، چی نخورند؟