مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 07:572020-03-10اقتصادي

سایه سنگین کرونا بر بازار آبادان و خرمشهر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از زمان فعالیت منطقه آزاداروند مراکز خرید بزرگی در شهرستانهای آبادان و خرمشهر ایجاد شده که در تمام ایام سال به ویژه روزهای پایانی سال و ایام نوروز شاهد حضور گردشگران ایرانی و خارجی به خصوص شهروندان عراقی از استان بصره عراق بودند.

اما امسال شیوع ویروس کرونا رونق کسب و کار را از بازارهای احمدآباد، امیرکبیر، ته لنجی ها و مرکزی در آبادان و کنزالمال در خرمشهر گرفته و این بازارها یا بسته شده و یا با کسادی کسب و کار مواجه شده اند.

بسیاری از شهروندان آبادان و خرمشهر به دلیل هشدارهای داده شده و ترس از ابتلا به بیماری کرونا ترجیح داده اند در خانه بمانند و تنها برای خریدهای ضروری برای مدت کوتاهی راهی بازار شوند.

هر چند جمعیت اندکی هم هستند که برای خرید سری به بازارهای این شهر می زنند اما خلوتی این روزهای بازار آبادان و خرمشهر کاملا مشهود است.

از طرفی بسته شدن مرز بین المللی شلمچه بر روی گردشگران عراقی که تا پیش از این بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر می کردند بر کسادی کسب و کار در آبادان و خرمشهر افزوده است.

جمعی از بازاریان آبادان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: ترس از ویروس کرونا موجب کم شدن حضور مردم در بازار شده و کاهش خرید و کسادی کسب و کار بازاریان را به دنبال داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین کرونا بر بازار آبادان و خرمشهر

سایه سنگین کرونا بر بازار آبادان و خرمشهر