مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 07:572020-03-10سياسي

بیماری نیوکاسل عامل قطعی مرگ پرندگان سار در زنجان


محمدباقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه چند صباح پیش شاهد مرگ پرندگان سار در نقاط مختلف شهر زنجان بودیم، افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که دلیل اصلی و قطعی مرگ این پرندگان در زنجان، بیماری نیوکاسل بوده است.

وی با یادآوری اینکه نمونه های اخذ شده از پرندگان مذکور به سازمان دامپزشکی ارسال شده بود، تصریح کرد: نتایج این بررسی ها حاکی از آن است که دلیل اصلی و قطعی مرگ پرندگان سار در چند نقطه از شهر زنجان، بیماری نیوکاسل بوده است.

مدیرکل دامپزشکی زنجان، با تاکید بر اینکه نتایج بررسی ها وجود بیماری آنفلوانزای پرندگان را قویاً رد می کند، ادامه داد: با وجود اینکه در همان نتایج اولیه، وجود بیماری نیوکاسل در پرندگان سار مشخص شده بود اما ترجیح دادیم نتایج قطعی در این خصوص را دریافت کنیم که نتایج نهایی نیز حاکی از وجود همین بیماری بود.

حاج کاظمی با بیان اینکه مردم زنجان نباید از این حیث هیچ گونه نگرانی را به خود راه دهند، اظهار کرد: دلیل اصلی منتظر ماندن برای اخذ نتیجه نهایی از سازمان دامپزشکی، شیوع ویروس کرونا در کشور بود که شاید وجود این مسئله باعث تشدید شدن نگرانی شهروندان می شد که به همین خاطر ترجیح دادیم با دریافت نتایج قطعی، این نگرانی را برطرف کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری نیوکاسل عامل قطعی مرگ پرندگان سار در زنجان

بیماری نیوکاسل عامل قطعی مرگ پرندگان سار در زنجان