مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 12:452020-03-10پزشكي

چگونه از سلامت روان سالمندان در برابر کرونا مراقبت کنیم؟


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به آسیب پذیری بیشتر سالمندان در برابر بیماری کرونا، بر ضرورت توجه به سلامت روان این افراد با اقداماتی همچون ورزش، - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به آسیب پذیری بیشتر سالمندان در برابر بیماری کرونا، بر ضرورت توجه به سلامت روان این افراد با اقداماتی همچون ورزش، تغذیه مناسب و حفظ تعاملات اجتماعی با رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جمال شمس متخصص روانپزشکی با بیان اینکه به افراد بالای 65 سال سالمند گفته می شود، درباره بهداشت روان،توضیح داد: بهداشت روان به معنای آن است که شخص بهترین تطابق را با وضعیت اجتماعی محیط پیرامون خود داشته باشد.

وی منظور از تطابق را داشتن یک زندگی راحت و پیشگیری از اضطراب، افسردگی و مشکلات خلقی عنوان کرد و گفت: برای اینکه یک فرد در وضعیت انطباق باشد باید هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی شرایط مناسبی داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در شرایط بحرانی شخص از نظر روانی دچار نگرانی های بیش از حد، افسردگی و اضطراب می شود، با اشاره به اثر منفی افسردگی و اضطراب بر سلامت روان و توانایی انطباق با محیط، یادآور شد: افسردگی و اضطراب بر روابط بین فردی نیز تاثیرگذار است و حتی فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از سلامت روان سالمندان در برابر کرونا مراقبت کنیم؟

چگونه از سلامت روان سالمندان در برابر کرونا مراقبت کنیم؟