مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 16:302020-03-10بين الملل

حمله ملخ های صحرایی مزارع فسا را تهدید می کند


از آنجا که فسا بیشترین اراضی زراعتی شرق فارس را به خود اختصاص داده، احتمال حمله ملخ صحرایی به شهرستان فسا بسیار زیاد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فسا، ملخ های صحرایی مضرترین نوع ملخ و از آفتهای درجه یک محصولات باغی و کشاورزی به شمار می روند.

این آفت بومی کشور ایران نیست و کانون آن عربستان سعودی، هندوستان و پاکستان است.

ملخ های صحرایی که از سمت عربستان می آیند چون از خلیج فارس عبور می کنند و خود را به ایران می رسانند به ملخ های دریایی نیز شهرت دارند.

خبرنگار فارس برای اطلاع از تمهیدات پیش بینی شده برای مقابله با این آفت، به سراغ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا رفته و با او به گفت و گو پرداخته است.

 ناصر انصاری در گفتگو با خبرنگار فارس در فسا اظهار داشت: با توجه به خطر جدی هجوم ملخ های صحرایی به مراتع، مزارع و باغات شهرستان فسا، ستاد بحران تشکیل شده و پایش همه عرصه ها در دستور کار قرار گرفته است همچنین گزارشها به صورت مستمر جهت تحلیل و بررسی به مدیریت استان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی سازمان خواربار و کشاورزی جهانی(فائو) و بررسی روزانه سازمان حفظ نباتات کشور همچنین به واسطه اینکه بیشترین میزان زراعت در شرق فارس مربوط به فسا است، احتمال حمله این آفت به شهرستان فسا بسیار زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله ملخ های صحرایی مزارع فسا را تهدید می کند

حمله ملخ های صحرایی مزارع فسا را تهدید می کند