مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 22:002020-03-10اجتماعي

قطعه کردن مرغ ممنوع/ با متخلفان برخورد می کنیم


مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ممنوعیت قطعه کردن مرغ در همدان به دلیل کنترل بیماری کرونا خبر داد و گفت: در صورت مشاهده قطعه کردن مرغ در مغازه با متخلفان برخورد می کنیم.

- محمودرضا رسولی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه نگرانی مردم از انتقال ویروس کرونا از دام به انسان اظهار کرد: این ویروس در حال حاضر از دام به انسان منتقل نمی شود؛ ممکن است شباهت بین این ویروس و ویروس موجود در خفاش باشد اما در حال حاضر موضوع انتقال به انسان مطرح است.

وی تاکید کرد: کرونا هیچ ارتباطی به گوشت و لبنیات ندارد و به هیچ عنوان سبب آلودگی گوشت، مرغ و لبنیات نمی شود اما گوشت و مرغ به شکل ثانویه می توانند آلوده باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ادامه داد: این یعنی کسی که بیماری کرونا دارد و ویروس را از خود دفع می کند با گوشت و مرغ سروکار داشته باشد و در نتیجه، ویروس روی گوشت بنشیند و به شکل ثانویه باعث آلودگی شود.

 وی بیان کرد: در این راستا بخشنامه ای در استان ابلاغ شده که تمام دست اندکاران در کشتارگاه ها، مراکز قطعه بندی، بسته بندی، تولید، توزیع و عرضه موظفند هم کارکنان را از لحاظ سلامت زیر نظر داشته باشند که اگر کسی مشکوک به بیماری بود به علوم پزشکی معرفی کنند و تمام آنها دارای کارت سلامت باشند و هم حین کار دستکش، ماسک و وسایل حف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعه کردن مرغ ممنوع/ با متخلفان برخورد می کنیم

قطعه کردن مرغ ممنوع/ با متخلفان برخورد می کنیم