مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 07:502020-03-11پزشكي

کودکان می توانند ناقل خاموش کروناویروس باشند


رییس بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: کودکان با توجه به سیستم ایمنی قوی تر نسبت به بزرگسالان، امکان دارد نشانه های ابتلا به کووید19 را نشان ندهند اما به عنوان ناقل خاموش کروناویروس عمل کنند.

- ایسنا/فارس رییس بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: کودکان با توجه به سیستم ایمنی قوی تر نسبت به بزرگسالان، امکان دارد نشانه های ابتلا به کووید19 را نشان ندهند اما به عنوان ناقل خاموش کروناویروس عمل کنند.

دکتر وحید مقرب در گفت وگو با ایسنا، افزود: کودکان می توانند عامل انتقال کروناویروس به بزرگترها باشند، زیرا با توجه به سیستم ایمنی قوی تر، امکان مقاومت بیشتر در مقابل بیماری و بروز ندادن علائم را دارند؛ بنابراین نباید اجازه داد کودکان به هیچ عنوان از خانه خارج شده یا در تجمع ها شرکت داشته باشند.

مقرب در بیان توصیه هایی برای پیشگیری از ابتلا به کووید 19 گفت: ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی کند و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست های خود را به بینی و دهان خود بزنید؛ از طرفی این ویروس در سطوح پارچه ای بین 6 تا 12 ساعت و فلزی 12 تا 20ساعت و در سطح استیل تا 20 روز زنده است.

وی گفت: این ویروس تا 60- درجه سانتیگراد زنده می ماند ولی در دمای 30 درجه سانتیگراد به بالا می میرد، پس بهتر است شستشوها و نظا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان می توانند ناقل خاموش کروناویروس باشند

کودکان می توانند ناقل خاموش کروناویروس باشند