مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 07:562020-03-11اقتصادي

تداوم مرمت مسجد کبود تبریز با هدف احیای مجموعه مظفریه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مرتضی آبدار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در میان آثار معماری ارزشمند ایران می توان به مسجد کبود یا مسجد جهانشاه (عمارت مظفریه) اشاره کرد که معماری متفاوتی نسبت به سایر مساجد دارد و چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره می کند.

او افزود: در برنامه ریزی صورت گرفته برای مرمت و احیای این مجموعه، مرمت تزیینات معماری و وابسته به معماری، اجرای ورودی اصلی آن از سمت کهنه خیابان و همچنین احیا قسمتی از جاده ابریشم منتهی به کهنه خیابان توسط متخصصان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه اقدامات انجام شده در عمارت مظفریه تبریز را مورد تاکید قرار داد و گفت: در راستای مرمت و حفاظت از این بنای تاریخی تاکنون اقداماتی نظیر بازسازی و مرمت بخش های تخریب شده کالبدی، مقرنس کاری، مرمت گنبد، اجرای تویزه های آجری، احداث سرویس بهداشتی در محوطه جهت رفاه حال گردشگران، اجرای طاق و قوس های آجری انجام شده است.

او همچنین تکمیل نقش کاشی های معرق روی اندود گچی با مداد، مرمت سنگ های ایوان شمالی، شوره زدایی آجرها، مرمت و حفاظت گنبد قنات و خانقاه، مرمت و بازسازی پلان قنات و خانقاه ضلع شمالی محوطه، کف سازی کل محوطه، مرمت محراب و نقاشی دیوارهای جانبی، مرمت و حفاظت از کلیه درب و پن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم مرمت مسجد کبود تبریز با هدف احیای مجموعه مظفریه

تداوم مرمت مسجد کبود تبریز با هدف احیای مجموعه مظفریه