مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 08:552020-03-11بين الملل

منابع فرانسوی: حفتر فهرست «مزدوران ترکیه» در لیبی را به ماکرون تحویل داد


برخی منابع فرانسوی فاش کردند که فرمانده نیروهای شرق لیبی در سفر به پاریس و دیدار با رییس جمهور فرانسه، فهرست «مزدوران ترکیه» در لیبی را به وی ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع فرانسوی گفتند که ژنرال خلیفه حفتر در دیدار با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه پرونده یکصد صفحه ای حاوی اطلاعاتی از عناصر مزدوری که ترکیه از سوریه به لیبی منتقل کرده است، به ماکرون ارائه کرد.

وبگاه إرم نیوز به نقل از رادیو بین المللی فرانسه RFI گزارش داد که نشست حفتر و ماکرون به مدت یک سال به طول انجامید و حفتر وعده داد که سند آتش بس که در مسکو و برلین آن را رد کرد، امضا خواهد کرد به شرط آنکه شبه نظامیان (وابسته به غرب لیبی) به آن پایبند باشند.

بر اساس این گزارش، دیدار حفتر و ماکرون یک هفته پس از استعفای غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در لیبی برگزار شد.

فرانسه از سال 2017 دو بار تلاش کرد تا گفت وگوی سیاسی در لیبی را احیا کند و اخیرا اعلام کرده که در تلاش است تا بار دیگر تلاش های خود در این باره را ازسر گیرد.

از سوی دیگر محمود الفرجانی مشاور رسانه ای کمیسیون دفاع و امنیت ملی مجلس نمایندگان لیبی در مصاحبه با رادیو مونت کارلو گفت که حفتر در دیدار با ماکرون پرونده های مبارزه با تروریسم، راهکارهای احیای امنیت و ثبات در لیبی، خطر مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع فرانسوی: حفتر فهرست «مزدوران ترکیه» در لیبی را به ماکرون تحویل داد

منابع فرانسوی: حفتر فهرست «مزدوران ترکیه» در لیبی را به ماکرون تحویل داد