مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 09:272020-03-11پزشكي

تاثیر مخرب مصرف خوراکی الکل صنعتی حتی در حد یک قطره


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا دکترفرخنده جمشیدی چهارشنبه درگفت و گوی زنده در رادیو خوزستان اظهار داشت: الکل صنعتی در هنگام متابولیزه شدن در بدن، اسیدی تولید می کند که به تمام اعضای بدن آسیب می رساند.

وی افزود: اثر آن برروی چشم با نابینایی یا کاهش بینایی سریع پدیدار می شود اما در کبد، کلیه و حتی قلب ممکن است خیلی دیرمشخص شود و یا در زمان ایجاد مشکل در قلب متوجه نشویم که از اثرات الکل بوده است.

جمشیدی با اشاره به مراجعات مسمومیت های الکلی در خوزستان بیان کرد: درکشورایران واردات مشروبات الکلی وجود ندارد و مسمومیت ها با الکل تقلبی ایجاد شده است به گونه ای که الکل صنعتی را با وایتکس ترکیب کرده اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز ادامه داد: مسموم شدگانی که زود به مراکز درمانی مراجعه کردند نجات یافتند اما عده ای که تاخیر داشتند اثرات مخرب ایجاد شد و حتی در خانه فوت کردند.

وی بیان کرد: الکل خوراکی هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد و تاکید می شود اگر شرایط شست و شو با آب و صابون وجود دارد از الکل استفاده نکنید و محلول های ضد عفونی کننده از مراکز معتبر مانند داروخانه ها تهیه شود.

وی گفت: مردم باید مطمئن باشند که الکل سفید برای ضدعفونی استفاده می کنند چون الکل صنعتی حتی برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن سطوح از طریق پوست احتمال جذب دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مخرب مصرف خوراکی الکل صنعتی حتی در حد یک قطره

تاثیر مخرب مصرف خوراکی الکل صنعتی حتی در حد یک قطره