مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 11:202020-03-11پزشكي

توصیه های بهداشتی برای رفع آلودگی ویروسی نان/ قبل از مصرف حتما گرم کنید


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به تفاوت نان با سایر اقلام و کالاهای مصرفی مردم، اقدامات دیگری برای ضدعفونی آن از ویروس کرونا لازم است.

- دکتر سعید صادقیه اهری اظهار کرد: با توجه به تفاوت نان با سایر اقلام و کالاهای مصرفی مردم که نمی توان با روش های رایج شست وشو آن را ضدعفونی کرد، اقدامات دیگری برای ضدعفونی آن از ویروس کرونا لازم است.

وی افزود: برای محافظت از خود و خانواده در برابر ابتلا به ویروس کرونا از طریق نان، ابتدا باید به نوع نان مصرفی اعم از نان صنعتی (باگت، تُست، بسته بندی شده و.

) یا نان سنتی (لواش، سنگک، بربری و .

) توجه شود.

متخصص طب پیشگیری و پزشک اجتماعی ادامه داد: در مورد نان های صنعتی، قبل از این که آن ها را داخل یخچال یا هر جای دیگر بگذاریم، ابتدا باید نایلون های بسته بندی آن نان ها را با صابون شست وشو و ضدعفونی کرده و پس از خشک شدن آن، در جای مورد نظر قرار دهیم.

صادقیه اهری بیان کرد: هر چند که احتمال آلودگی نان های صنعتی نسبت به سایر نان ها کم تر است ولی برای اطمینان بیشتر، باید نان ها را قبل از مصرف گرم کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: برای گرم کردن نان می توان از توستر، مایکروفر و یا از روشی ساده یعنی گذاشتن نان داخل قابلمه و سپس حرارت دادن کم آن روی اجاق به مدت 3 الی 4


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی برای رفع آلودگی ویروسی نان/ قبل از مصرف حتما گرم کنید

توصیه های بهداشتی برای رفع آلودگی ویروسی نان/ قبل از مصرف حتما گرم کنید