مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اسفند 1398 ساعت 09:162020-03-12اقتصادي

شایعه ای که هراس مردم لرستان از کرونا را دوچندان کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اظهاراتی در خصوص تعطیلی بازار لرستان موجب سوء برداشت برخی و البته فرصت طلبی برخی دیگر شده که نتیجه این امر هراس بیش از پیش مردم استان به ویژه خرم آباد در این روزهایی کرونایی است.

برخی مسوولان استان در این روزها پیشنهاد دادند کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شود تا از این طریق با کاهش تجمع مردم بتوان اقدامی مثبتی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داد.

بلندگوهای سیاری که به گفته مسولان روزانه 10 ساعت در خیایان ها و محلات برای اعلام هشدار وضعیت بحرانی کرونا در استان و پیشنهاد در خانه ماندن مردم فعال شده اند تلویحا از تعطیلی بازار خبرداده و شهروندان را از مراجعه به این مکان ها منع کرده اند.

مثل همه شایعات، این بار هم نقل یک کلاغ چهل کلاغ و حاصل آن تشویش اذهان عمومی و هراس از نبود کالاهای اساسی شد، تا شهروندان با هجوم بیشتر با مراکز خرید، نانوایی ها، قصابی ها و بازارهای روز ناخواسته کرونا را در شیوع هرچه بیشتر یاری کنند.

انگار که اقدامات پیشگیرانه به دلیل اطلاع رسانی نادرست و سوء برداشت از هشدارها نتیجه معکوس داشته و به جای اینکه شهروندان در آرامش روحی و دوری از استرس در خانه بمانند دچار اضطراب شده و برای تامین مایحتاجی که کمبود آن شایعه شده به خیابان ها بیایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعه ای که هراس مردم لرستان از کرونا را دوچندان کرد

شایعه ای که هراس مردم لرستان از کرونا را دوچندان کرد