مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اسفند 1398 ساعت 09:452020-03-12اجتماعي

پیش بینی بارندگی و سیلابی شدن مسیل های لرستان


بهروز مرادپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سامانه بارشی جدیدی از بامداد شنبه 24 اسفند ماه وارد استان می شود و فعالیت آن تا یکشنبه شب ادامه دارد که با ورود این سامانه بارشی به جو استان در نواحی کوهستانی و ارتفاعات باران و در گردنه ها رگبار برف انتظار می رود.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه همه نقاط استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی (خرم آباد، پلدختر، سراب دوره و رومشکان) شرق و جنوب شرق (الیگودرز، دورود، ازنا، سپید دشت و شول آباد) است، اظهار داشت: این بارش ها سبب آبگرفتی معابر، روان آب های سطحی در برخی نقاط، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی می شود.

وی با بیان اینکه حداکثر بارش در مناطق مذکور به بیش از 20 میلی متر می رسد گفت: بارش در سطح استان بین بین 10 تا 20 میلی متر پیش بینی می شود.

مرادپور ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون میانگین بارش استان لرستان 429 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 571 میلیمتر بوده 25 درصد کاهش ولی نسبت به بلند مدت 30 درصد افزایش داشته ایم.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان بارش در سال زراعی جاری با 562 میلی متر مربوط به دورود و کمترین بارش با 252 میلی متر در الیگودرز ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بارندگی و سیلابی شدن مسیل های لرستان

پیش بینی بارندگی و سیلابی شدن مسیل های لرستان