مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 07:052020-03-14پزشكي

بایدها و نبایدهای مقابله با استرس کرونا


در این زمینه بسیاری از روانشناسان عمومی و بالینی بر لزوم مدیریت استرس و و تلاش مردم برای ارتقا وحفظ سلامت روان آنها تاکید دارند.

مدیرکل بهزیستی ایلام در این زمینه با توجه به شیوع ویروس کرونا و رواج اضطراب بین مردم بر ضرورت مدیریت استرس و جدی گرفتن این مساله تاکید کرد.

زهرا همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود ویروس کرونا وقایع آینده برای هیچکس قابل پیش بینی نیست بنابراین با شرایط بحرانی روبه رو هستیم و بطور طبیعی افراد دچار استرس می شوند.

وی با بیان اینکه علایم بروز استرس در افراد متفاوت است، گفت: برخی ممکن است استرس در آنها با علایمی همچون سر درد، بی اشتهایی و اختلالات گوارشی شدید همراه بوده و یا علایم روانی نظیر ناامیدی، خشم و پرخاشگری داشته باشند.

بایدهای مقابله با استرس کرونا از عدم پیگیری اخبار منفی تا پرورش فکر سالم وی اظهار کرد: در چنین شرایطی ابتدا باید پذیرفت که اضطراب در مواقع بحران طبیعی بوده و آنرا مساله ای بزرگ و غیر قابل پذیرش ندانیم.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: یکی از این راهکارها دوری از موقعیتهای استرس زا مثل پیگیری اخبار منفی در موضوع کرونا از رسانه های غیر رسمی است که مردم در شرایط کنونی باید به این مساله توجه ویژه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای مقابله با استرس کرونا

بایدها و نبایدهای مقابله با استرس کرونا