مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 11:262020-03-14اقتصادي

آب دریاچه ارومیه 1.59 میلیارد مترمکعب بیشتر از سال گذشته


رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به روند رو به افزایش میزان آب در این حوضه بسته اشاره کرد و اظهار داشت: حجم آب این دریاچه طبق آخرین پایش بیش از سه میلیارد و 920 میلیون مترمکعب برآورد شده است.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر به بیش از 2 هزار و 944 کیلومتر مربع رسیده است، اضافه کرد: وسعت این دریاچه نیز نسبت به سال گذشته 507 کیلومتر مربع افزایش دارد؛ تراز فعلی این دریاچه یک هزار و 271 متر و 47 سانتی متر و 59 سانتی متر بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است .

وی با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال های آینده به تدریج به بهره برداری می رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره برداری از این طرح ها سالانه نزدیک به یک متر افزایش می یابد و وعده رییس جمهوری در خصوص نگین آبی آذربایجان عملی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا طی زمستان 1397 و بهار 1398 به واسطه افزایش میزان آب ورودی به دریاچه، تراز آن طی چند ماه بیش از یک متر افزایش یافت و امید زیادی را در راستای احیای این دریاچه ایجاد کرد؛ اگرچه در ماه های بعدی و به واسطه کاهش آب های ورودی و تبخیر آب، تراز دریاچه روند کاهشی داشته ولی سطح آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همچنان بالاتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب دریاچه ارومیه 1.59 میلیارد مترمکعب بیشتر از سال گذشته

آب دریاچه ارومیه 1.59 میلیارد مترمکعب بیشتر از سال گذشته