مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 12:452020-03-14اقتصادي

احداث مرکز پردازش داده های ماهواره ای به مرحله پایانی رسید


احداث مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی قرار دارد و عملیات عمرانی احداث مراکز فضایی سلماس و چناران نیز آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری گفت: مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای به عنوان یک زیرساخت مهم در صنعت فضایی احداث شده و در این مرکز تمام داده های دریافتی بر اساس طبقه بندی های لازم آرشیو و عملیات پردازش روی داده ها با کمک زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شده، صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نقشه های تولیدی ماهواره ها با سرعت بالا در این مرکز پردازش شده و به صورت گزارش های مدیریتی اطلاع رسانی خواهند شد.

ضمنا در این مرکز با ایجاد پلتفرم نرم افزاری به کسب و کارها و استارت آپ های حوزه فضایی سرویس های ویژه ای ارائه و با دسترسی آنلاین این کسب وکارها به داده های ماهواره ای، بستر لازم برای فعالیت و توسعه آنها مهیا خواهد شد.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به روند احداث مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مرکز فضایی ماهدشت، خاطرنشان کرد: مشاهدات ما نشان می دهد مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای مطابق با برنامه زمان بندی تعیین شده، مراحل پایانی خود را طی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث مرکز پردازش داده های ماهواره ای به مرحله پایانی رسید

احداث مرکز پردازش داده های ماهواره ای به مرحله پایانی رسید