مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 19:062020-03-14حوادث

دستگیری عاملان قطع درختان اُرس باغ علی آباد بجنورد


سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده، شنبه اظهار داشت: با دریافت گزارشی مبنی بر قطع درختان ارس باغ تاریخی علی آباد بجنورد، که در شمار آثار باستانی و فرهنگی به ثبت رسیده، ماموران این یگان به محل اعزام شده و 2 متهم را در محل دستگیر کرده و یک دستگاه خودرو وانت پیکان حامل 300 کیلوگرم درخت اُرس بریده شده را نیز از آنان کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در نهایت به همراه خودرو حامل درخت اُرس برای انجام اقدامات قانونی تحویل کلانتری 13 گلستانشهر بجنورد شدند، تصریح کرد: پلیس با هرگونه اقدامی که به میراث فرهنگی کشور لطمه وارد کند با قدرت برخورد کرده و از شهروندان عزیز نیز انتظار دارد در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس و یا تماس با یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا کوشک باغ تاریخی علی آباد جزو چهار باغ نمونه ایرانی، در اسفند 1380 با شماره 4953 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

الگوی این مجموعه به سبک باغ ایرانی است و باغ و بنای آن بیش از 200 سال قدمت دارد و متعلق به حکمرانان شادلو است به طوری که ناصرالدین شاه قاجار در سفرنامه دوم خود از این باغ یاد کرده و آن را از املاک سهام الدوله برمی شمارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری عاملان قطع درختان اُرس باغ علی آباد بجنورد

دستگیری عاملان قطع درختان اُرس باغ علی آباد بجنورد