مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اسفند 1398 ساعت 20:102020-03-14پزشكي

کمبود گروه های خونی منفی در لارستان


رییس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر استریل بودن وسایل و پایگاه های اهداء خون گفت: در گروه خونی «O» مثبت و گروه های خونی منفی در لارستان با کمبود مواجه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، جعفر جمالی  شامگاه شنبه در نشست خبری با ابراز نگرانی از کاهش چشمگیر اهداء خون طی روزهای اخیر، اظهار داشت: متأسفانه نسبت به ماه های گذشته، اهداء خون در لارستان کاهش یافته و در گروه خونی O   مثبت و گروه های خونی منفی کمبودهایی هست.

وی این اطمینان را داد که اهداء خون باعث کاهش ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا نمی شود و افزود: ارتباطی بین اهدای خون و انتقال ویروس کرونا از طریق خون وجود ندارد بنابراین شهروندان می توانند با خیالی آسوده به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

رییس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر اینکه استریل بودن وسایل و میکروب زدایی همواره در رأس امور انتقال خون بوده و جز دستورالعمل های این سازمان است، افزود: در وضع کنونی جهت مراجعه کنندگان در قسمت پذیرش و معاینه، ژل ضدعفونی کننده دست و در قسمت اهدای خون ماسک ارائه می شود.

جمالی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به کاهش خون دهی عمومی، وضعیت بیماران تالاسمی و دیگر بیماران خاص در لارستان چگونه است، خاطرنشان کرد: با مشارکت مناسب همشهریان در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود گروه های خونی منفی در لارستان

کمبود گروه های خونی منفی در لارستان