مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 09:062020-03-15اقتصادي

کشت گیاهان کم آبخواه در یزد به 83 هزار هکتار رسید


اکبر شیخ علیشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه افزون بر 90 درصد باغ های استان به روش نوین آبیاری کشت می شود ، تاکید کرد: به ترتیب تولید پسته ، انار، زرد آلو ، بادام ، زیتون ، گردو ، سیب ، هلو ، سبزی، صیفی، گل و گیاهان دارویی و زینتی از مهمترین تولیدهای باغی استان است .

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری از این میزان سطح زیرکشت، مجموع تولید محصولات گلخانه ای و باغی استان در 10 شهرستان به 786 هزار تن رسید که این عدد نسبت به سال گذشته در محصولات مختلف 20 تا 50 رشد برخوردار است.

حدود 70 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان یزد فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح توسعه مزارع زعفران ، باغ های پسته و نیز کشت گیاهان گلخانه ای در مناطق مختلف استان همچون ابرکوه ، خاتم و بهاباد و شهر یزد با روش نوین و علمی آبیاری، امکان توسعه فعالیا کشاورزی در این مناطق وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امسال شاخص ترین محصول کم آبخواه با ارزش افزوده بالا شامل پسته ، زعفران و تولیدات گلخانه ای است ، یادآور شد: از 734 هکتار کشت زعفران 2.

5 تن محصول خشک ، همچنین از 51 هزار هکتار باغ های پسته 55 هزار تن محصول خشک و از هزار و 843 هکتار سطح زیرکشت گلخانه های استان هم 533 هزارتن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان کم آبخواه در یزد به 83 هزار هکتار رسید

کشت گیاهان کم آبخواه در یزد به 83 هزار هکتار رسید