مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 10:002020-03-15اجتماعي

اتمام عملیات بندکشی در دیوارهای «حمام تاریخی خان»


شهردار منطقه 8 تبریز از اتمام عملیات بندکشی در دیوارهای حمام تاریخی خان در محله دالان میرزارضا خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار منطقه 8 تبریز از اتمام عملیات بندکشی در دیوارهای حمام تاریخی خان در محله دالان میرزارضا خبر داد.

علی مدبر در این خصوص اظهار کرد: به دلیل تخریب دیوارهای ضلع شرقی حمام تاریخی خان و لزوم احیاء دیوارهای قدیمی این حمام، عملیات احیاء و نوسازی دیوارهای حمام خان طی ماه های گذشته اجرایی شده و با اتمام عملیات عمرانی دیوار کشی، بند کشی این دیوار را نیز به پایان رسید.

وی گفت: پروژه دیوار ضلع شرقی حمام خان با آجر قفقازی و با معماری سنتی همگون با بافت تاریخی این حمام اجرایی شده است که با اتمام بند کشی دیواره، عملیات مرمتی دیواره های بیرونی این حمام به پایان رسید.

وی این بنا را دارای محوطه بیرونی و باغ توصیف کرده و تشریح کرد: حمام خان از دو قسمت سنتی و حمام نمره تشکیل شده که بخش سنتی آن متعلق به دوره قاجار است؛ در قسمت اندرونی این حمام باغی بسیار با صفا وجود دارد که با مرمت حمام و ساماندهی مجموعه می توان در حوزه گردشگری بهره گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی شهرداری تبریز، حمام تاریخی خان در محله قره باغی ها و درمیرزا رضا دالانی واقع شده که شامل بخش های ورودی، دالان و دهلیز، بینه و سکوهای سربینه، میان در، سرویس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام عملیات بندکشی در دیوارهای «حمام تاریخی خان»

اتمام عملیات بندکشی در دیوارهای «حمام تاریخی خان»