مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 10:402020-03-15بين الملل

مصر با سودان بر سر اعزام دو هزار شبه نظامی به لیبی به توافق رسید


یک رسانه قطری خبر داد رییس سازمان اطلاعات مصر در سفر خود به سودان و سودان جنوبی بر سر اعزام دو هزار شبه نظامی به لیبی برای یکسره شدن نبرد طرابلس به توافق رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع اختصاصی آگاه از پشت پرده سفر هفته گذشته سرلشکر عباس کامل رییس سازمان اطلاعات عمومی مصر به سودان و سودان جنوبی خبر دادند که این سفر، دستور کار دیگری غیر از آنچه اعلام شد داشته، یعنی این مقام مصری تنها حامل پیام عبدالفتاح السیسی به دو کشور درباره سد النهضه نبوده است.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از این منابع خود اعلام کرد که سفر کامل شامل جلساتی با فرماندهان گروه های مسلح در سودان جنوبی به علاوه دیداری ویژه با محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان معروف به حمیدتی بود .

به گفته این منابع نشست های مذکور شامل توافق با فرماندهان گروه های مسلح در سودان جنوبی و فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع برای انتقال شمار زیادی از نیروهای مسلح حرفه ای به لیبی برای مدت مشخصی تا چهار ماه است.

منابع مذکور گفتند: ژنرال خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی بر اساس نقشه جدید خود می خواهد تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نبرد طرابلس را از طریق نظامی یکسره کند و از همین رو مقطع پیشرو شاهد تشدید درگیری ها خواهد بود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر با سودان بر سر اعزام دو هزار شبه نظامی به لیبی به توافق رسید

مصر با سودان بر سر اعزام دو هزار شبه نظامی به لیبی به توافق رسید