مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 11:352020-03-15سياسي

متولیان پمپ بنزین های خصوصی مانع ضد عفونی کردن این مراکز نشوند


ابراهیم تقی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق گزارش های مطرح شده در جلسه شورای شهر بیرجند در روز شنبه 24 اسفندماه برخی از اصناف و پمپ بنزین های خصوصی به دلایلی از ضد عفونی کردن این مراکز ممانعت می کنند.

رییس شورای شهر بیرجند و استاد رشته حقوق بیان کرد: اگر این ممانعت موجب انتقال ویروس کرونا به فرد یا افرادی از جامعه شده و این قضیه توسط مقام قضایی به اثبات برسد بی شک موجب مسئولیت مدنی و حقوقی خواهد بود.

تقی زاده با اشاره به موادی از قانون مسئولیت مدنی ادامه داد: طبق این قوانین اگر فردی به هر کیفیتی موجب صدمه جسمانی و یا روحی به فرد یا افرادی دیگر شود، موجب مسئولیت مدنی و حقوقی برای او خواهد بود که در زمینه ممانعت از ضد عفونی کردن برخی مراکز و انتقال ویروس به افراد امکان مصداق پیدا کردن این مواد قانونی وجود دارد.

وی گفت: هر چند این ممانعت ها از ضدعفونی کردن واحد صنفی بدون سو نیت و قصد صورت می گیرد ولی اگر فردی با سو نیت از ضدعفونی کردن مراکزی چون واحدهای صنفی و پمپ بنزین ها خودداری کرده و موجب انتقال ویروس به دیگران شود موضوع جنبه کیفری نیز پیدا می کند.

رییس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: البته اثبات رابطه خودداری از ضدعفونی کردن مرکزی چون پمپ بنزین و گرفتار شدن افراد به ویروس کرونا بر عهده مقام قضایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متولیان پمپ بنزین های خصوصی مانع ضد عفونی کردن این مراکز نشوند

متولیان پمپ بنزین های خصوصی مانع ضد عفونی کردن این مراکز نشوند