مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اسفند 1398 ساعت 17:552020-03-15پزشكي

مسمومیت الکلی در زنجان گزارش نشده است


دکتر جواد تاج کی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه با توزیع ضد عفونی کننده ها در داروخانه ها مصرف این نوع اقلام غیرمجاز از جمله متانول کاهش یافته است و در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری آن اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: متانول ماده ضد عفونی کننده نیست و می تواند از طریق پوست و چشم جذب شود و اگر مقدار مصرف آن در بدن بالا باشد، اولین عضو آسیب پذیر چشم است که موجب کم بینایی و نابینایی می شود.

این مسؤول ادامه داد: در صورتی که مقدار زیادی از متانول توسط فرد مصرف شود، حتی می تواند به مرگ منجر شده و یا حتی ممکن است مسمومیت اتیلیک رخ دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کانال های مجازی به نادرست تبلیغ می شود الکل از بیماریکرونا، جلوگیری می کند درحالیکه که این موضوع واقعیت ندارد چرا که مصرف این ماده به شدت آسیب زا بوده و کارآیی دیگری نمی تواند داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با ضدعفونی مناطق مختلف شهر نیز ادامه داد: محلول های ضدعفونی که در سطح شهر استفاده می شود باید همراه با کلر و با درصد کم لحاظ شود چرا که غلظت های بالا می تواند حساسیت هایی را در بین افراد ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت الکلی در زنجان گزارش نشده است

مسمومیت الکلی در زنجان گزارش نشده است