مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 06:452020-03-16اقتصادي

تصمیم برای بازگشایی نوبت بعدی زاینده رود منوط به میزان بارشها است


دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی گفت: تصمیم برای نوبت بعدی بازگشایی زاینده رود برای کشاورزان منوط به میزان بارشها در حوضه زاینده رود خواهد بود.

- اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال در پاییز کشت بهنگام انجام شد و به صورت تخمینی 70 درصد اراضی کشاورزی زیر کشت غله، صیفی و علوفه رفته است.

وی افزود: با اینکه نوبت دوم آبیاری با تاخیر شش روزه انجام شد اما اب رهاسازی شده شرایط کشت صیفی جات را برای کشاورزان مقدور ساخت.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای نوبت بعدی آبیاری منوط به میزان بارش ها در حوضه زاینده رود است، تصریح کرد: اگر میزان بارش ها مطلوب نباشد مرحله بعدی رهاسازی آب برای کشاورزان، دهه اول فروردین ماه خواهد بود اما چنانچه بارشهایی در حوضه زاینده رود رخ دهد بازگشایی با تاخیر همراه می شود.

وی بیان داشت: 40 درصداراضی کشاورزی زیر کشت غله رفت که کمبودکود ازته یکی از مشکلات مهم کشاورزان است و همین کمبود کشاورزان را به خرید از بازار سیاه و یا با کاهش کوددهی واداشت.

امینی با ابراز گله از وضعیت کود مورد نیاز کشاورزان پیشنهاد داد: امیدواریم با درایت بیشتر نیاز کودی کشاورزان حل شود و اگر کود شیمیایی از طریق پتروشیمی در بازار سیاه عرضه می شود تصمیم هایی مبنی بر تامین این کودها در تعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم برای بازگشایی نوبت بعدی زاینده رود منوط به میزان بارشها است

تصمیم برای بازگشایی نوبت بعدی زاینده رود منوط به میزان بارشها است