مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 10:062020-03-16سياسي

ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 99 منتشر شد/ جزییات ایرادات


ایرادات بودجه سال 99 کل کشور از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، گزارش بررسی بودجه سال 99 کل کشور از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و برخی از ایردات این شورا به لایحه بودجه سال آینده به شرح زیر است: بند (الف) تبصره 1 لایحه بودجه در خصوص منابع حاصل از صادرات نفت با توجه به تفاوت عبارات مصوبه با سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، مغایر بند 10 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و درنتیجه مغایر بند 1 اصل 110 قانون اساسی شناخته شد.

همچنین کاهش سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز به 20 درصد در مصوبه، مغایر بند 10 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و در نتیجه مغایر بند 1 اصل 110 قانون اساسی شناخته شد.

با توجه به این که در ردیف 310705 در جدول شماره 5 مصوبه بودجه، مبلغ تقریباً سیصد هزار میلیارد ریالی به عنوان منابع حاصل از استفاده از صندوق توسعه ملی از جمله 16 واحد از سهم صندوق در سال 1399 درج شده است، مشخص نیست که در صورت عدم تحقق پیش بینی میزان فروش نفت، تکلیف رقم مذکور چه می شود و از این جهت ابهام دارد و پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

با توجه به اختصاص سهم چهارده و نیم درصدی برای دو شرکت ملی نفت ایران و شرکت دولتی تابعه وزارت نفت و تصریح به لزوم گزارش دهی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 99 منتشر شد/ جزییات ایرادات

ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 99 منتشر شد/ جزییات ایرادات