مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 03:402020-03-17سياسي

دست سازهای خارجی بر گلوی موسیقی عاشیقی و ملی


او را با جادوی دستانش در صحنه های بین المللی می شناسیم، خنیاگر خاموشی که سازش را چون فرزند عزیز کرده ای بر روی بازوانش گرفته و با نوازش عاشقانه سیم های ساز، - ناله های آن را به جان می خرد.

استاد ساز قوپوز که کتاب هایش در آکادمی های موسیقی جمهوری آذربایجان به عنوان ماده درسی تدریس می شود و موسیقی عاشیقی را به صورت علمی و متدیک و در قالب نت به تحریر درآورده، نواختن ساز را با ساز امانتی دوستش و بدون نشستن پای مکتب ساز، آموخته است.

او، تکنیک های پنجه را از حسین اسدی یاد گرفته و کتاب آذربایجان خلق موسیقی سی اساسلاری نوشته موسیقی دان داهی اوزییر حاجی بی اوف را در معیت یحیی اسماعیل زاده کار کرده و با تشکیل گروه موسیقی دالغا فعالیت حرفه ایش را تا کنون ادامه داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چنگیز مهدی پور بعد از آخرین کنسرتش در ایران که دهم دی ماه سال جاری با حضور عالیم قاسم اوف بلبل شرق در تبریز برگزار شد، از دوندگی برای برگزاری کنسرت در ایران خسته شده، چرا که معتقد است دیگر انرژی و کشش لازم را برای دوندگی در راه ناهموار و سنگلاخی برگزاری کنسرت، ندارد و تصمیم گرفته است خودش را درگیر مجوز نکرده و کنسرت هایش را کم تر کند.

او می گوید به تازگی دو کنسرت در باکو و تبریز داشته است و تمامی بلیط های کنسرت تبریز که در سالن 1400 نفری برگزار می شد، از یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست سازهای خارجی بر گلوی موسیقی عاشیقی و ملی

دست سازهای خارجی بر گلوی موسیقی عاشیقی و ملی