مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 05:162020-03-17دانش

سپری کردن با سرگرمی های ریاضی، بهترین گزینه روزهای کرونایی در خانه


در این روزها که مدارس و دانشگاه ها تعطیل است و بیشتر وقت دانش آموزان و دانشجویان در خانه سپری می شود می توان برنامه هایی را در نظر گرفت که سرگرم کننده باشند و از طرفی بچه ها را با تفکر و مهارت ریاضی آشنا کند.

به گفته حسن ملکی یکی از اعضای هیات تحریریه خبرنامه انجمن ریاضی ایران، پیشنهادهای زیادی می توان در این زمینه مطرح کرد که یکی از بهترین آنها بازی های فکری هستند.

از بین این بازی ها می توان به اتللو، فکر بکر، سودکو، کن کن (Ken ken)، مکعب روبیک، برج هیجان، تیزبین، شطرنج، تخته نرد، مازها، بازی 15، لیوان چینی، رانی پارک ها و جورچین اشاره کرد که می توان آنها را به صورت خانوادگی بازی کرد و لذت برد.

اگر خانواده ها این بازی ها را در خانه نداشته یا امکان خرید آن را ندارند می توانند آن را در اینترنت پیدا کنند، با قوانینش آشنا شوند یا تصاویر آن را چاپ کنند.

این بازی ها علاوه بر تقویت هوش، تمرکز و مهارت های دیداری و حرکتی باعث تمرین هرچه بهتر و بیشتر مفاهیم ریاضی از سطوح ساده تا پیچیده می شود.

همچنین اگر بچه ها می توانند از گوشی های تلفن همراه استفاده کنند پیشنهاد می شود از برنامه های کاربردی (اپلیکیشن) معتبر و مفید استفاده کنند زیرا برنامه های معما و پازل های ریاضی (math puzzles) زیادی وجود دارد که جذابیت بالایی دارند و تقویت کننده مهارت های تف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپری کردن با سرگرمی های ریاضی، بهترین گزینه روزهای کرونایی در خانه

سپری کردن با سرگرمی های ریاضی، بهترین گزینه روزهای کرونایی در خانه