مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 11:052020-03-17سياسي

اقدام تولیت آستان قدس رضوی شرعی و عقلانی است


رییس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر متولیان درهای حرم را باز بگذارند و مردم را در معرض خطر قرار دهند، به عقیده من اولین شاکی ها امامان بزرگوار خواهند بود و اقدامات تولیت آستان قدس از نظر من هم شرعی و هم عقلی است.

- دکتر غلامرضا رییسیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص آموزه های دینی در شرایط بحران، اظهار کرد: نظافت و بهداشت در رأس آموزه های دینی است که آن ها را فرا گرفته ایم، انسان مومن کسی است که مسائل بهداشتی و نظافت را در تمام مراحل زندگی رعایت می کند.

وی افزود: مساله حفظ جان البته جزء واجبات دین است و در مسائل شرعی نیز حفظ جان مساله ای واجب مطرح شده است؛ لذا امر واجبی مانند روزه که تاثیرات روحی و جسمی فراوانی بر افراد دارد اگر احتمالات عقلایی برای نگرفتن آن وجود داشته باشد و یا اینکه برای بدن ضرر داشته باشد، چاره مقدسات این است که روزه گرفتن نه تنها واجب نیست بلکه حرام است؛ بنابراین مکلفین، وظیفه دارند که دستورات شرعی را برای حفظ جان رعایت کنند و در صورتی که احتمال داده شود این عمل واجب مضر و خطرآفرین است، باید ترک شود.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: در وضعیت حال حاضر کشور باید بهداشت و بحث کرونا که تاثیر کشنده آن قطعی است، رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام تولیت آستان قدس رضوی شرعی و عقلانی است

اقدام تولیت آستان قدس رضوی شرعی و عقلانی است