مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 11:102020-03-17اقتصادي

کرونا عامل کاهش تقاضا در بازار/ نرخ تورم در سمنان به 35.4 درصد رسید


مدیرکل اقتصاد و دارایی سمنان، کرونا را عامل کاهش تقاضا در بازار دانست و گفت: پیش بینی می شود این روند طی چند ماه آینده کاهشی بوده درنتیجه افزایش شدید تورم وجود نخواهیم داشت.

- امیر خلیلی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه روند تورم تولیدکننده در کشور نسبت به فصل های گذشته که شاهد افزایش شدید شاخص های قیمت تولیدکننده بودیم کاهشی است، اظهار داشت: تورم در بخش های مهمی مانند کشاورزی و صنعت تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه برای مطالعه تورم علاوه بر شاخص مصرف کننده شاخص تولیدکننده نیز به عنوان یک متغیر پیش بینی کننده تورم مصرف کننده موردتوجه است، افزود: پیش بینی می شود در صورت عدم وقوع شوک های بزرگ جدید به بخش عرضه روند کاهشی تورم تولیدکننده ادامه یابد و کاهش تورم مصرف کننده را نتیجه دهد.

بیشترین افزایش قیمت در دخانیات مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره به داده های سطح قیمت در بهمن ماه سال جاری بیان کرد: بیشترین افزایش قیمت در دخانیات، مبلمان و لوازم خانگی، حمل ونقل، پوشاک و کفش و خوراکی و آشامیدنی هستند.

خلیلی خواه با تأکید بر اینکه سطح قیمت در گروه های دخانیات، مبلمان و لوازم خانگی استان سمنان حتی از کشور نیز بیشتر است، یادآور شد: بالاترین تورم نقطه ای بین گروه های مختلف در استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا عامل کاهش تقاضا در بازار/ نرخ تورم در سمنان به 35.4 درصد رسید

کرونا عامل کاهش تقاضا در بازار/ نرخ تورم در سمنان به 35.4 درصد رسید