مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اسفند 1398 ساعت 12:302020-03-17سياسي

لایحه پلیس ویژه اطفال به دولت ارسال شد


معاون حقوقی قوه قضاییه از ارسال لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان به دولت خبر داد و گفت: نگرش و رویکردی وسیع بر تدوین این لایحه حاکم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت حقوقی قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق با اشاره به ارسال لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان به دولت طی روزهای پایانی سال، بر افتراق میان دادرسی و تحقیقات پلیسی اطفال و نوجوانان و بزرگسالان تأکید و اظهار کرد: کودکان و نوجوانان بزه کار و بزه دیده در نظام دادرسی پیش از هر مرجعی با پلیس مواجهه پیدا می کنند و این امر اهمیت وجود پلیس متعهد، کارآزموده و آموزش دیده را در این ارتباط روشن می سازد.

وی با بیان اینکه ماده 31 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392، بر تدوین لایحه فوق به منظور حسن اجرای وظایف ضابطان در مورد اطفال و نوجوانان تصریح کرده است، افزود: این لایحه مشتمل بر 58 ماده، در معاونت حقوقی قوه قضاییه با حضور و مشارکت قضات، مستشاران، متخصصان و صاحب نظران مربوط تدوین شده است.

معاون حقوقی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ماده 3 این لایحه مکلف است ظرف شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، پلیس ویژه اطفال و نوجوانان را در سراسر کشور تشکیل دهد و نسبت به انتخاب، جذب و آموزش افراد واجد شرایط اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه پلیس ویژه اطفال به دولت ارسال شد

لایحه پلیس ویژه اطفال به دولت ارسال شد