مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 05:062020-03-18اجتماعي

پدرانی با رهاورد کرونا


براساس برآورد برخی مسوولان خراسان شمالی، بیش از 20 هزار کارگر و نیروی کار این استان در دیگر استان ها به کار مشغول بوده اند که اکنون با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی به تدریج از این کوچ کاری بازمی گردند.

بیشتر این کارگران برای یافتن کار، به پایتخت و یا استان های شمالی رفته بودند، همان جاهایی که اکنون با رنگ سرخ و پرخطر کرونایی در نقشه ها خودنمایی می کنند و بر فرض که اگر تنها یک درصد از این افراد ناقل این ویروس باشند، چه بلایی بر سر شهر و روستاهای این منطقه خواهند آورد.

این در شرایطی است که شهرها و روستاهای خراسان شمالی از لحاظ داشتن امکانات درمانی و پزشکی، بسیار در مضیقه بوده و از حداقل زیربناهای این حوزه نیز محرومند.

بر اساس اعلام مسوولان، تنها شهرستان مرزی و محروم رازو جرگلان، 5 هزار نفر نیروی کاری مهاجر دارد که اکنون بازگشت آنان، بیمی در دلها انداخته و سلامت خانواده ها و اطرافیان آنان را تهدید می کند.

این در حالی است که این شهرستان مرزی با 70 هزار نفر جمعیت، که دست بر قضا هنوز در میان شهرستان های هشتگانه خراسان شمالی، بدون هیچ بیمار مثبت کرونایی، وضعیت سفیدی دارد از داشتن بیمارستان و مرکز درمانی بی بهره است.

رصد سلامت مسافران بخشدار جرگلان در شهرستان مرزی راز و جرگلان در این باره گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، تنها هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدرانی با رهاورد کرونا

پدرانی با رهاورد کرونا