مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 05:152020-03-18اقتصادي

توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک ایران مقرون به صرفه است


اکبر شیخ علیشاهی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دولت با پرداخت تسهیلات در اجرای طرح توسعه محصولات گیاهان دارویی و گلخانه ای کشاورزان را حمایت می کند، افزود: این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده بالایی نیز دارد .

وی با اشاره به اهمیت بهره وری آب در استان که در منطقه گرم و خشک و کم باران کشور قرار دارد،اظهار کرد: امسال 213 کشاورز برای توسعه 180 هکتار کشت گیاهان دارویی که کم آبخواه است، برای دریافت 120 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل معرفی شدند.

شیخ علیشاهی، با بیان اینکه این تسهیلات در شهرهای کم برخودار با سود هفت درصد و در شهرهای برخوردار 9 درصد پرداخت می شود ، افزود: طی سال جاری از این میزان تسهیلات، 16 میلیارد ریال آن به 40 نفر از متقاضیان توسعه و کاشت محصولات گیاهان دارویی با باز پرداخت 6 ساله پرداخت شد .

وی همچنین از افزایش 20 درصد سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان در سال 1398 ،خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال یکهزار و 767 تن محصول از هزار و 647 هکتار سطح زیرکشت تولید شد.

به گفته وی بخشی از محصول علاوه بر بازارهای یزد ، عمده آن پس از بسته بندی و فراوری به سایر استان ها و خارج از کشور ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک ایران مقرون به صرفه است

توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک ایران مقرون به صرفه است