مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 05:462020-03-18پزشكي

بی تحرکی کودکان، تهدیدی در قرنطینه خانگی/ راه های حفظ سلامت کودکان


رییس کمیته ملی توسعه فعالیت بدنی کودکان ضمن تشریح مواردی که از طریق آن می توان میزان تحرک و فعالیت بدنی کودکان را در خانه افزایش داد، گفت: باید بدانیم که خطر ابتلا به عفونت در افراد کم تحرک 2 تا سه برابر سایر افراد پیش بینی شده است.

- و نگرانی ها از شدت انتشار و ابتلا به این ویروس بوده که همه ما را به قرنطینه ای خانگی برای قطع زنجیره انتشار این ویروس وادار کرده است، گفت: بخش عظیمی از افراد در این قرنطینه خانگی کودکان هر خانواده هستند که هرچند با توجه به گزارشات سازمان بهداشت جهانی (WHO) میزان ابتلای این افراد (کودکان زیر 9 سال) به این ویروس بسیار کم است اما دو نکته تهدید کننده در این قرنطینه خانگی برای کودکان می تواند وجود داشته باشد.

ترس کودکان؛ خطرناکتر از کرونا وی ادامه داد: تهدید اول، ترس، استرس و اضطراب کودکان از ابتلای خود و یا اعضای خانواده به ویروس کرونا (خطر ثانویه) است که خطرناک تر از ابتلا به ویروس است و وقتی والدین نمی‎ توانند استرس و اضطراب خود را کنترل کنند، فرزندان شان نیز تحت تأثیر این استرس و اضطراب قرار می گیرند.

به گفته این عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورشی، علایم اضطراب در کودکان می تواند متفاوت باشد، برخی از کودکان در چنین شرایطی که همه از کرونا می گویند ممکن است مبتلا به اختلال اضطراب جدایی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تحرکی کودکان، تهدیدی در قرنطینه خانگی/ راه های حفظ سلامت کودکان

بی تحرکی کودکان، تهدیدی در قرنطینه خانگی/ راه های حفظ سلامت کودکان