مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 05:562020-03-18سياسي

پیدا کردن مدل ریاضی کرونا، سهم ریاضیدانان در مقابله با این بیماری است


علیرضا سهیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اهداف دانشگاه ارتباط با جامعه است و بنا بر این براساس شرایط موجود و به واسطه تخصصی که در دانشگاه وجود دارد باید به این موضوع ورود پیدا میکردیم.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های تخصصی و تجربه کاری این دانشکده، جمع آوری داده ها و تحلیل آماری است و بر همین اساس دفتر ارتباط با جامعه دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد فراخوانی را برای دریافت طرح، ایده، پروژه های پژوهشی و اجرایی داده محور در خصوص بیماری کرونا منتشر کرده است.

رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دفتر ارتباط با جامعه دانشکده ریاضی وظیفه واسطه گری نسبت به این موضوع را دارد تا با اقدامی اثرگذار در این موضوع ورود پیدا کند.

سهیلی افزود: موضوعات مطرح شده شامل شناسایی الگوی رفتاری ویروس کرونای جدیدی در استان خراسان رضوی، مدل های پیش آگاهی و پیش بینی مرتبط با بیماری، بررسی و مقایسه دستورالعمل های مدیریت بحران و شیوع بیماری، کاهش هزینه های تحمیل شده بر نظام سلامت، بررسی رفتاری جامعه در مواجهه با شیوع بیماری و بررسی مدل ها و دستورالعمل های درمانی است.

وی اضافه کرد: این ویروس در ایران و جهان فراگیر شده است و بر همین اساس نیاز است تا با پیدا کردن مدل های رفتاری مقابله با این بیماری برنامه ریزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا کردن مدل ریاضی کرونا، سهم ریاضیدانان در مقابله با این بیماری است

پیدا کردن مدل ریاضی کرونا، سهم ریاضیدانان در مقابله با این بیماری است