مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اسفند 1398 ساعت 08:402020-03-18بين الملل

تحریم نفت به داد ایران رسید / از «کرونای چینی» تا «نفت آمریکایی»


فرهاد گلزار، یکی از انواع نفتها، نفت شِیل یا Oil Shale است، نفتی که از نوعی سنگ آتش زا به دست می آید و آمریکا بیشترین منابع نفتی شِیل را دارد.

- تحریم نفت به داد ایران رسید / از کرونای چینی تا نفت آمریکایی تاثیر شدید کرونا به همراه اختلافات جدی اعضای اوپک با روسیه موجب شد قیمت نفت طی 30 سال اخیر به پایین ترین میزان برسد، هرچند تحریم ایران موجب شد کمترین تاثیر را از این حادثه بپذیرد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- فرهاد گلزار، یکی از انواع نفتها، نفت شِیل یا Oil Shale است، نفتی که از نوعی سنگ آتش زا به دست می آید و آمریکا بیشترین منابع نفتی شِیل را دارد.

منتها استخراج این نوع نفت، هزینه زیادی دارد و کارشناسان معتقدند که اگر قیمت نفت زیر شصت دلار در هر بشکه باشد، استخراج آن صرفه اقتصادی ندارد.

گران شدن نفت در این سال ها منجر به سرمایه گذاری زیاد آمریکا و شرکت های بزرگ این کشور در نفت شِیل شد و سهامداران زیادی در این بخش سرمایه گذاری کردند تا در آینده با فروش نفت به دست آمده، به سود کلان دست یابند.

این مساله تا جایی پیش رفت که در این اواخر آمریکا را از وارد کننده نفت به یک صادرکننده تبدیل کرد و حذف نفت ایران با تحریم های تحمیل شده، چندان ضربه ای به بازار های جهانی نفت وارد نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم نفت به داد ایران رسید / از «کرونای چینی» تا «نفت آمریکایی»

تحریم نفت به داد ایران رسید / از «کرونای چینی» تا «نفت آمریکایی»