مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 07:062020-03-19پزشكي

کاهش اهدا خون جان 671 بیمار تالاسمی در ایرانشهر را به خطر انداخته است


معصوم پندار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کرونا باعث شده تا اهدای خون در ایرانشهر به شدت کاهش یابد و این موضوع موجب شده در تأمین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی ایرانشهر با مشکل مواجه شود.

وی بیان کرد: سالن تزریق خون بخش تالاسمی ایرانشهر این روزها پر از تخت هایی است که دختر و پسرایی با نگاه های مظلومانه منتظر کیسه های خون هستند.

مدیر بخش تالاسمی ایرانشهر گفت: متاسفانه در اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خونی، وضعیت زندگی بیش از 671 مبتلا به تالاسمی در این شهرستان به مخاطره افتاد است، وی اظهار داشت: خطر ابتلای ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده خونی چه برای اهداکننده و چه برای مصرف کننده نزدیک به صفر است.

پندار ادامه داد: تمامی فرایند اهدای خون استریل و بهداشتی است و پیش از اهدا، معاینات مختلفی بر اهداکنندگان انجام می شود و مردم اطمینان داشته باشند که با خیال راحت می توانند در مراکز اهدای خون حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه اهدای خون هیچ تاثیری در تضعیف سیستم ایمنی بدن ندارد افزود: اهدای خون موجب جایگزینی گلبول های جدید می شود و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اهدا خون جان 671 بیمار تالاسمی در ایرانشهر را به خطر انداخته است

کاهش اهدا خون جان 671 بیمار تالاسمی در ایرانشهر را به خطر انداخته است