مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 07:452020-03-19اقتصادي

ناتوانی مدیریت شهری گرگان دربرخورد با دستفروشان پیاده روها قرق شد


خبرگزاری مهر، گروه استان ها- اعظم محبی: علیرغم پوشش گسترده اخبار مربوط به بیماری کرونا و خطرات احتمالی ناشی از حضور مردم در بازار، اما حال و هوای این روزهای گرگان به گونه دیگری بوده و جنب و جوش ها در ساعات پایانی سال چهره شهر را تغییر داده است.

عده ای تحت عنوان دستفروش و با تکیه بر ذوق مردم در نو شدن وسایل زندگی، بساط خود را در خیابان ها پهن کرده و کیسه های خرید در دست رهگذران نشان از رونق کار آنها دارد.

پیاده روها شلوغ بوده و مردم در هوای ابری گرگان کنار بساط دستفروشان در حال پرسه زدن هستند و با توجه به شیوع کرونا این رونق بازار و البته بی تفاوتی مدیران شهری گرگان جای تعجب دارد.

دستفروشی در معابر و خیابان یکی از مشاغلی است که در آستانه شب عید رونق می گیرد، پیشه ای که در چند سال اخیر هرازگاهی سوژه اصلی رویدادهای اجتماعی جامعه است.

می توان اینگونه بیان کرد که دلایل ایجاد شغل کاذب دستفروشی بر همه آشکار است و شاید در این اوضاع اقتصادی چاره ای هم برایش متصور نباشد اما با توجه به شیوع کرونا و شرایط خاص، ادامه فعالیت این طیف، صلاح به نظر نمی رسد.

برخی دستفروشان را مزاحم انضباط شهری تلقی کرده و عده ای هم اعتقاد دارند نباید دستفروشان را از همین شغل کاذب و درآمد ناچیز محروم کرد اما اکنون، جامعه با شرایط خاص، نیازمند تمهیدات سختگیرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتوانی مدیریت شهری گرگان دربرخورد با دستفروشان پیاده روها قرق شد

ناتوانی مدیریت شهری گرگان دربرخورد با دستفروشان پیاده روها قرق شد