مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 ساعت 17:502020-03-19پزشكي

بحران کمبود خون بیماران فسا را تهدید می کند


در این روزها که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می بریم، شهرمان دچار بحران کمبود خون در تمامی گروه های خونی شده است.

-  رییس انتقال خون شهرستان فسا در گفتگو با خبرنگار فارس در فسا، ضمن تأکید بر وجود بحران کمبود خون در شهرستان اظهار داشت: اگرچه با کاهش عمل های جراحی در شرایط موجود، مصرف خون توسط بیمارستان ها کاهش یافته اما بیماران تالاسمی ما شدیداً نیازمند خون هستند.

اشرف منصوری اضافه کرد: در فسا به علت پوشش دادن سه شهرستان نی ریز، استهبان و سروستان در حال حاضر بیش از 400 بیمار تالاسمی را تحت حمایت خود داریم.

وی با اشاره به اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور، آمار اهداکنندگان بسیار کاهش یافته است افزود: پیش از شیوع این بیماری ماهانه بین یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 اهدای خون در شهرستان داشتیم که در این شرایط، در ماه اخیر به 500 اهداکننده رسیدیم.

رییس انتقال خون فسا ضمن ابراز نگرانی برای تأمین خون بیماران تالاسمی به خبرنگار فارس گفت: این بیماران هر دو هفته، برای تهیه حداقل دو کیسه خون به ما رجوع می کنند.

منصوری بابیان اینکه کمبود ما در تمامی گروه های خونی است، عنوان کرد: مردم همیشه همراه و در صحنه هستند و حال از آن ها می خواهیم در این شرایط بحرانی نیز همچون قبل ما را تنها نگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کمبود خون بیماران فسا را تهدید می کند

بحران کمبود خون بیماران فسا را تهدید می کند