مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 فروردین 1399 ساعت 05:452020-03-20پزشكي

استفاده از اطلاعات مکانی چه کمکی به مدیریت بحران کرونا می کند؟


عضو هیأت علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران در قالب یک طرح پژوهشی، نقش اطلاعات مکانی در مدیریت بحران کرونا را تشریح و تأکید کرد: مشارکت داوطلبانه شهروندان در فراهم کردن اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی آن ها، - عضو هیأت علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران در قالب یک طرح پژوهشی، نقش اطلاعات مکانی در مدیریت بحران کرونا را تشریح و تأکید کرد: مشارکت داوطلبانه شهروندان در فراهم کردن اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی آن ها، مکان های نیازمند به مواد ضدعفونی و دارو، محل ها و یا افراد مشکوک به کرونا و .

می تواند راه حل مؤثری برای مدیریت بحران ویروس کرونا باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا جلوخانی نیارکی، نتایج پژوهش سامانه های اطلاعات جغرافیایی (GIS) مشارکتی یا شهروند محور: ابزاری هوشمند برای مدیریت بحران ویروس کرونا را ارائه کرد.

در این طرح پژوهشی آمده است: شیوع و انتشار ویروس کرونا سبب خسارت های قابل ملاحظه جانی و مالی در شهرهای بزرگ و کوچک جهان شده است.

مدیریت بحران ناشی از ویروس کرونا، موضوع مهمی است که می توان به وسیله مشاهده سیستماتیک، تجزیه و تحلیل مکان های بیماران (منازل یا محیط کار)، بیمارستان ها و کلینیک ها و توزیع و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب در خصوص کاهش آثار، آمادگی لازم، امدادرسانی سریع و بهبودی آن اقدام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از اطلاعات مکانی چه کمکی به مدیریت بحران کرونا می کند؟

استفاده از اطلاعات مکانی چه کمکی به مدیریت بحران کرونا می کند؟