مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 06:062020-03-21پزشكي

کاهش بیش از 75 درصدی اهدای خون در ایرانشهر


اسماعیل میرکازهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:بیش از 700 بیمار تالاسمی در شهرستان ایرانشهر نیازمند به اهدای خون هستند که شرایط سختی دارند.

وی با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه در حوزه ایرانشهر 60 تا 70 واحد خون اهدا می شده است گفت: هم اینک اهدای خون کمتر از 15 واحد در روز رسیده است.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر از مردم خواست بدون نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی اظهارداشت: در فصل بهار که برداشت محصول باقلا در منطقه آغاز شده مصرف خون در ایرانشهر به دلیل حساسیت برخی از افراد بیشتر می شود.

میرکازهی بیان کرد: در مرکز انتقال خون پزشک، مشاوره و معاینه های دقیق از مراجعه کنندگان انجام می شود به طوریکه قبل از اهدای خون فشار، تب و علائم بالینی مراجعه کنندگان به صورت دقیق گرفته می شود.

وی مصرف خون در ایرانشهر را در ماه 1800 تا 2000 واحد اعلام کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اهدای خون در این شهرستان به شدت کاهش یابد.

رییس انتقال خون ایرانشهر گفت: متاسفانه در اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون از جانب مردم و در نتیجه کاهش ذخایر خونی، وضعیت زندگی بیماران نیازمند به خون در این شهرستان به مخاطره افتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بیش از 75 درصدی اهدای خون در ایرانشهر

کاهش بیش از 75 درصدی اهدای خون در ایرانشهر