مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 فروردین 1399 ساعت 09:452020-03-22اجتماعي

توصیه های جهاد کشاورزی ورامین به باغداران و کشاورزان


مدیر جهاد کشاورزی ورامینبا توجه بر سرما و برودت هوا توصیه هایی برای کشاورزان و باغداران کرد.

- احمد فدایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص جلوگیری از یخ زدگی باغ ها و محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهواشناسی مبنی بر سردتر شدن هوا ضرورت دارد که باغداران گلستانی، شرایط فنی و توصیه های جهاد کشاورزی را رعایت کنند تا از سرمازدگی نهال ها جلوگیری شود.

وی در خصوص خسارت سرما طی روزهای آتی که با کاهش دما و بروز بارش ها به صورت برف و باران خواهیم بود اظهار داشت: برقراری کشیک شبانه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا الزامی خواهد بود.

فدایی با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم جهت تجهیز سیستم های گرمایشی و تأمین سوخت جایگزین گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها و اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله و جلوگیری از خسارات ناشی از سرمازدگی در مزارع و باغات از موارد مهمی است که با کاهش دما به توجه نیاز دارند.

وی گفت: ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و آسیب پذیر با عایق مناسب و محافظت به هنگام از آنها نیز از موارد مهمی است که از بروز سرمازدگی و خسارت به نهال ها جلوگیری خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین ضمن اعلام هشدار به بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری جهت حفاظت از وسایل و تجهیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های جهاد کشاورزی ورامین به باغداران و کشاورزان

توصیه های جهاد کشاورزی ورامین به باغداران و کشاورزان