مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 فروردین 1399 ساعت 07:152020-03-23اقتصادي

پیام سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب


سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت 22 مارس (3 فروردین) که از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی آب نامگذاری شده است، پیامی صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت 22 مارس (3 فروردین) که از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی آب نامگذاری شده است، پیامی صادر کرد.

 کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این پیام با اشاره به نامگذاری امسال روز جهانی آب و تغییر اقلیم آورده است: اهمیت  آب یک مسئله جهانی است و متعلق به یک کشور و منطقه نیست.

تمامی کشورهای دنیا حتی آنهایی که در مناطق پر باران زندگی می کنند برای افزایش بهره وری منابع آب به جهت هزینه های استحصال و ارزش آب، نیازمند برنامه و راهبرد می باشند.

ایران در یک اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و این محدودیت باعث شده که گذشتگان این سرزمین نیز قدر و ارزش آب را به ویژه در مناطق کویری کشور دانسته و راهکارهای متفاوتی برای زیست و کنار آمدن با کم آبی از طریق صرفه جویی و بهره وری بیشتر آب، توجه داشته اند.

از سویی با توجه به اینکه بخش اعظم آب چه در کشور ما و چه در همه جای دنیا به کشاورزی و تامین غذای مردم اختصاص می یابد، افزایش بهره وری از این منابع با استفاده از روش های نوین آبیاری، کشت گیاهان با تقاضای آب کمتر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب

پیام سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب