مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 فروردین 1399 ساعت 16:152020-03-23اقتصادي

44 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای سیستان و بلوچستان ذخیره شد


محمد دلمرادی دوشنبه شب در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اثر این بارش ها تاکنون 25 میلیون مترمکعب در سد زیردان چابهار، 17 میلیون مترمکعب در سد پیشین سرباز و 2 میلیون مترمکعب در سد خیرآباد نیکشهر ذخیره شد.

وی بیان کرد: بر اثر بارش و سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان سد خیرآباد شهرستان نیکشهر برای دومین بار در چند ماه اخیر سر ریز کرده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع 22 سد در دست بهره برداری در این استان هفت سد مخزنی و 15 سد تغذیه ای است.

وی اظهارداشت: مهمترین سدهای در دست ساخت سیستان و بلوچستان شامل سد مخزنی کهیر(کنارک) با حجم 314 میلیون متر مکعب، سد تغذیه ای گوهرکوه(خاش) با حجم 10 میلیون متر مکعب و سد شهری کور (مهرستان) با حجم 103 میلیون متر مکعب است.

دلمرادی خاطر نشان کرد: با ساخت این سدها ظرفیت ذخیره سازی سدهای سیستان و بلوچستان به 2 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان فعالیت سامانه بارشی در شبانه روز گذشته در این استان به اوج خود رسید بطوریکه تنها در دهستان چانف از توابع بخش لاشار نیکشهر 89 میلی متر باران بارید.

محسن حیدری اظهارداشت: همانطور که انتظار می رفت سامانه بارشی یکشنبه شب به اوج خود رسید و از حداقل 130 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

44 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای سیستان و بلوچستان ذخیره شد

44 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای سیستان و بلوچستان ذخیره شد