مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 فروردین 1399 ساعت 10:552020-03-24حوادث

تکرار فاجعه سد سیمره در انتظار 200 خانوار روستای کمندان ازنا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا سد سیمره در مسیر رودخانه به همین نام و در شهرستان بدره استان ایلام احداث شده که قسمتی از این سد در خاک لرستان و شهرستان رومشکان کوهدشت واقع شده است.

10 روستای منطقه رودبار کوهنانی کوهدشت در نزدیکی مخزن سد سیمره ایلام واقع شده اند که با توجه به بالا آمدن تراز آب سد و کاهش خروجی آن در سیل 98، جان یک هزارو300 نفر از اهالی این روستاها تهدید می شد که با تخلیه خانه ها و محل، تلفات جانی رخ نداد اما زندگی این افراد به شدت تحت تاثیر خرابی های ناشی از این حادثه قرار گرفت.

داستان سدسیمره و غرقاب شدن 10 روستای کوهدشت در سیل 98 منطقه رودبار حدود 15 کیلومتر با پشت سد سیمره فاصله دارد و سرشاخه های سیمره از استان کرمانشاه، همدان و شمال غرب استان تامین شده که از طرفی با توجه به وضعیت بحرانی کرخه و ورود میلیاردها متر مکعب رواناب به خوزستان در سیل فروردین 98، دریچه های سد سیمره به طور مداوم و متناسب با دبی ورودی آن باز نمی شد که این امر منجر به بالا آمدن تراز آب در پشت این سد شد.

فاصله سد سیمره تا کرخه حدود 90 کیلومتر است و گفته می شد تنها جایی که امکان کنترل آبهای بالا دست کرخه وجود دارد، سد سیمره است.

10 روستای 330 خانواری با جمعیت یک هزار و 300 نفر در مسیر مخزن سد سیمره قرار داشتند که به دلیل خطر غرقاب در سیل تخلیه شدند در حالیکه اهالی روستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار فاجعه سد سیمره در انتظار 200 خانوار روستای کمندان ازنا

تکرار فاجعه سد سیمره در انتظار 200 خانوار روستای کمندان ازنا