مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 05:502020-03-25اجتماعي

حال طغرل سلجوقی خوب نیست


پس از بی ملاحظگی مسؤولان به آثار تاریخی ری و نشستن گرد فراموشی بر هزاران سال تاریخ و فرهنگ شهرری در خواب زمستانی متولیان امر، گویا این بار مترو به مدد و یاری مسؤولان آمده تا پس از آسیب هایی که به گنجینه ارزشمند چشمه علی وارد کرد نوبت به اثر ملی برج طغرل .

- خبرگزاری فارس از شهرری؛ محمد حسینی: میراث چند هزار ساله ری که سال های زیادی است بر روی ریل نابودی پیش می رود امروز با قرار گرفتن ماشین زیرزمینی در این مسیر شتاب بیشتری گرفته است و پس از گذر از ایستگاه چشمه علی در مقصد بعدی خود تیشه برای فروریختن یکی از برج های نامی ایران برداشته است.

برج طغرل یکی از ابنیه مهم قرن ششم هجری در دوره سلجوقیان در قلب شهر تاریخی و کهن ری در همسایگی شرق آرامگاه ابن بابویه خفته است.

اهمیت و خاص بودن برج طغرل در زمان سلجوقی به دلیل ساخته شدن بر سر تربت طغرل بیک سلجوقی است اگرچه برخی مورخان این برج را مقبره خلیل السلطان نوه تیمور لنگ هم می دانند.

شاهکار معماری ایران که هزار سال پیش در ری برجی با عظمت و استوانه ای شکل، زیبا و آجری به جا گذاشته است که زمین و زمان نتوانسته آن را نابود کند ولی در سال های گذشته بی توجهی مسؤولان هم چون موریانه به جان آن افتاده و به هر بهانه ای قصد از بین بردن هویت، تاریخ و فرهنگ ما را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال طغرل سلجوقی خوب نیست

حال طغرل سلجوقی خوب نیست