مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 08:062020-03-25اقتصادي

آب تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد سرریز شد


فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت 16 میلیون مترمکعبی این تالاب پر شده و آب به قسمت هایی از تالاب روستای بفراوان نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت ذخیره آب در این تالاب، محدود است و در صورت افزایش این حجم، آب وارد زمین های زراعی اطراف تالاب شده و باعث ایجاد خسارت به راه های دسترسی و زمین های زراعی می شود.

وی افزود: آب این تالاب از رودخانه مهاباد، چشمه روستای قره داغ و زهکش های اطراف این تالاب تامین می شود که امسال با توجه به لایروبی زهکش ها و بارش خوب زمستانی، سرعت ورود آب قابل توجه است.

سخنور گفت: با راه اندازی ایستگاه پایش آنلاین در این تالاب مولفه های عمق آب، میزان اکسیژن، دما، فشار و رطوبت تالاب رصد شده و به صورت آنلاین به دفتر تالاب های ایران ارسال می شود.

وی در خصوص شمار پرندگان در حال زیست در این تالاب نیز اظهار داشت: همزمان با آغاز کوچ بهاره پرندگان با افزایش تدریجی دمای هوا در مناطق جنوبی و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، دسته های چندهزارتایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی وارد تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد شده و هم اکنون بیش از 20 هزار قطعه پرنده مهاجر در آن حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد سرریز شد

آب تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد سرریز شد