مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 08:152020-03-25اقتصادي

21 هزار راس دام سنگین در مهاباد علیه «تب مالت» مایه کوبی شدند


عباس آغاز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به صورت رایگان و با مشارکت چهار گروه دامپزشکی بخش خصوصی و یک اکیپ بخش دولتی طی بهمن و اسفندماه سال گذشته در این شهرستان اجرا و در آن دام های 184 واحد دامداری صنعتی و سنتی مایه کوبی شد.

وی با اشاره به اینکه دام های تمامی مراکز پرورش دام صنعتی و سنتی (روستایی) این شهرستان در اجرای این طرح مایه کوبی شد اضافه کرد: مایه کوبی هر واحد دامداری با استفاده از یک سرسوزن انجام و در صورت مشهود بودن هر نوع بیماری در هر دام، سرسوزن آن عوض می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با قدردانی از همراهی و همکاری خوب دامداران این شهرستان برای اجرای موفق این طرح افزود: دام های آبستن سنگین و گوساله های کمتر از سه ماه سن زیرپوشش این طرح قرار نمی گرفتند.

آغاز از دامداران خواست برای جلوگیری از شیوع بیماری دامی، از وارد کردن دام تازه، قبل از انجام مایه کوبی و معاینه دام به مجموعه دامداری خود خودداری کنند و صورت هرگونه بروز بیماری در بین دام ها می توانند با شماره تلفن های 42442228 و 42442229 با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

بیماری بروسلوز بیماری مهم مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام است که از 2 جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی هزینه های فراوانی برای کشور و دامداران وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 هزار راس دام سنگین در مهاباد علیه «تب مالت» مایه کوبی شدند

21 هزار راس دام سنگین در مهاباد علیه «تب مالت» مایه کوبی شدند