مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 فروردین 1399 ساعت 10:062020-03-25پزشكي

توصیه های یک متخصص ارتوپدی برای ماندن در خانه


دکتر مجید کریمیان روز چهارشنبه در گفتوگو با ایرنا افزود: انجام حرکات فیزیکی برای همه رده های سنی و تمام افرادی که در خانه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا می مانند، ضروری است، زیرا بیحرکتی به مدت طولانی برای بدن آسیبزاست و عوارض متعددی به دنبال دارد که با انجام برخی توصیه ها می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: انواع حرکات فیزیکی در منزل، از راه رفتن در اتاق تا کار با وزنه یا وسایل ورزشی تخصصی مانند دمبل یا هالتر، هیچ ممنوعیتی ندارد و بطور جدی پیشنهاد می شود، پیاده روی در منزل اگر در حیاط شخصی و در هوای آزاد انجام شود سودمندتر است و در صورت نداشتن چنین امکانی، می توان از اتاق های خانه استفاده کرد.

به ازای هر ساعت نشستن در خانه 3 تا 10 دقیقه بایستید این متخصص جراحی استخوان و مفاصل تصریح کرد: انجام هرگونه حرکات بدنی و ورزشی باید متناسب با سن و دیگر ویژگیهای فیزیکی فرد باشد، اما بطورکلی به ازای هر ساعت نشستن لازم است 3 تا 10 دقیقه بصورت ایستاده حرکاتی را انجام و وضعیت فیزیکی بدن خود را تغییر داد.

کریمیان با بیان اینکه ماندن در خانه تا حد زیادی الگوی خواب افراد را تغییر داده است، اظهار داشت: بسیاری از هموطنان تا شب ها دیروقت بیدارند و بهجای آن روزها می خوابند با این وجود در هر ساعت از شبانه روز که علاقمندند ورزش کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های یک متخصص ارتوپدی برای ماندن در خانه

توصیه های یک متخصص ارتوپدی برای ماندن در خانه